Zasady gwarancji na laptopy

Zasady gwarancji na laptopy są do siebie podobne i bez względu na to, kto jest producentem urządzenia, określa się je w podobny sposób. Warunki gwarancji zawsze są szczegółowo przedstawione w kartach gwarancyjnych, które są załączane do kupowanych laptopów. O zasadach gwarancji na laptopy często informują swoich klientów sprzedawcy.

Ile może trwać gwarancja na laptopa?

Takich informacji nie udziela się bez przyczyny. Ogólnie wiadomo, że czas gwarancji na laptopa zależy od tego, kto go kupuje. Jeśli kupującym jest osoba prywatna, to gwarancja na laptopa trwa najczęściej dwa lata. W przypadku klientów firmowych tylko rok. I nie ma tu znaczenia fakt, czy kupiony został sprzęt za 2000 zł, czy za 10 000 zł. Informacje na temat trwania gwarancji udzielane są przez sprzedawców, bo mają oni w tym określony cel. Jednocześnie informują klientów o tym, że okres gwarancyjny można przedłużyć. Takie możliwości dają specjalne polisy. Ich wykupienie jest równoznaczne z przedłużeniem gwarancji.

Korzystanie z takich polis może być opłacalne, bo samodzielnie można sobie określić warunki takiego ubezpieczenia/dodatkowej gwarancji. Jeśli ma się takie potrzeby, gwarancję można przedłużyć o rok lub nawet do lat pięciu. Można uwzględnić w niej warunki dodatkowe. Bo zasadniczo świadczenia gwarancyjne dotyczą tylko wad fabrycznych. Przy wykupywaniu polisy na laptopy biznesowe lub prywatne, można w nich uwzględnić dodatkowe opcje. Istnieje możliwość ubezpieczenia laptopów na wypadek zalania, kradzieży lub uszkodzenia, do którego przyczyni się użytkownik. To ciekawe rozwiązania, jednak ich minusem są stosunkowo wysokie ceny. Czasem koszt polisy ubezpieczeniowej może przekraczać koszt zakupu urządzenia.

Jak zgłosić laptop do naprawy gwarancyjnej?

Bez względu na to, czy posiada się dodatkowe ubezpieczenie laptopa, czy korzysta się z podstawowej wersji gwarancji, to zgłaszanie urządzenia na gwarancję wygląda tak samo. Postępowanie zależy od tego, gdzie kupiło się laptop z dotykowym ekranem. Jeśli zakup był dokonany w sklepie stacjonarnym, to istnieje możliwość zaniesienia zepsutego urządzenia właśnie tam. To sklep zajmuje się dalszymi procedurami.

Częściej jednak jest tak, że konieczny jest kontakt z serwisem, który zajmuje się naprawami gwarancyjnymi. Zasady postępowania w razie takich sytuacji są zawsze dokładnie przedstawiane w karcie gwarancyjnej. Najczęściej podaje się tam numer kontaktowy lub adres, na który należy wysłać uszkodzone urządzenie. Niekiedy dobre laptopy obejmowane są gwarancją door to door. Wtedy zgłasza się uszkodzenie laptopa telefonicznie, a serwis przysyła kuriera, który odbiera sprzęt i przekazuje go do naprawy. Podobną drogą odbywa się jego dostarczenie z powrotem do właściciela.

Dodaj komentarz